Opmerkingen
Telefoon +31(0)113 307178
Email kortgene@schepenkring.nl
Adres
Veerdam 3, Kortgene 4484 NV
The Netherlands
Die Niederlande
Route Bereken route
Stap aan boord van de Astraea 295 "Suzy Q" – een sportieve en comfortabele zeilboot, gebouwd in Spanje en ontworpen voor zowel snelheid als gezinsvriendelijk vaarplezier. Met haar fraaie lijnen, ruime indeling en hoogwaardige uitrusting is dit jacht de ideale metgezel voor ontspannen tochten én serieuze zeilprestaties.
Comfort aan boord
De Suzy Q beschikt over twee hutten en zes slaapplaatsen, een gezellige salon met langsbanken, een goed uitgeruste kombuis en een natte cel met toilet en douche. De stahoogte van 1.85 m draagt bij aan het royale gevoel aan boord. Dankzij het hoge drijfvermogen is de boot bovendien onzinkbaar, en ervaar je minimale condensvorming binnen.
Zorgvuldig onderhouden en direct vaarklaar
Deze boot is afkomstig van de eerste eigenaar en werd jaarlijks professioneel onderhouden. De afgelopen jaren zijn tal van vernieuwingen doorgevoerd
Nieuw grootzeil en genua (2022, UK Sails)
Moderne Raymarine elektronica (2020-2023) log, dieptemeter, windmeter, autopilot, GPS, AIS, kaartplotter
Onderwaterschip vernieuwd in 2021 opnieuw gelamineerde kiel, Epoxybehandeling en antifouling
Elektrisch systeem vernieuwd (2023) gel-labelde bedrading, nieuwe service- en startaccu's met monitor
Toilet, warmwatersysteem, navigatieverlichting en marifoon recent vervangen
Betrouwbare motorisering
Onder de trap ligt een goed onderhouden Yanmar 2GM20F (18 pk) met Saildrive en klapschroef. Zuinig in verbruik (ca. 2 l/u) en krachtig genoeg voor elke vaartocht.
Extra's die het verschil maken
De Suzy Q is uitgerust met een EPIRB, moderne veiligheidsmiddelen, cockpittafel, buiskap en optionele bijboot met buitenboordmotor.
Specificaties in het kort
Lengte 8,95 m | Breedte 3,30 m | Diepgang 1,90 m
Bouwjaar 2002 | Materiaal Polyester | CE-categorie B
Motor Yanmar 2GM20F, 18 pk
Ligplaats Verkoophaven bij Schepenkring Kortgene
onderwaterschip in 2021 volledig kaalgemaakt, en opnieuw voorzien van Epoxy en 3 lagen antifouling. Laatste onderhoud in 2024, maar na 2 weken reeds uit het water gehaald
kiel in 2021 gietijzeren loden bulb, afgenomen in in glasvezel/Polyester gezet en opnieuw ingelamineerd (Ship support)
romp jaarlijks gepoliert door Ship support (Nieuwpoort - BE)
de motor heeft een volledig onderhoud gehad in 2023.
het elektrische schakelbord is herbekabeld, en volledig gelabeld in 2023.